Žijte líp a hlavně hezky

Pavel Mrázek je přesvědčen, že pohodlí vkusně zařízeného domova či útulné pracovní prostředí jsou jedním z hlavních faktorů kvalitního života. A právě proto se čtyřmi kolegy od prosince rozjíždí internetovou službu, která nabízí pomocnou ruku v cestě za lepšími zítřky třeba právě v bytě vybaveném dle profesionální rady interiérového designéra.

Podnikání Pavlovi začalo pronikat pod kůži již při studiu na univerzitě v Louisianě, kde získal magisterský titul v oblasti reklamy. Práce na sebe nenechala dlouho čekat, za pár týdnů po návratu do Čech nastartoval kariéru v agentuře. „Na jednu stranu mě tenhle obor hrozně baví a naplňuje. Na druhou stranu má člověk svým úsilím ale možnost ovlivnit relativně malou část businessu. Cílem je často vymyslet něco časově omezeného, ale já chtěl dělat taky něco s dlouhodobější vizí,“ popisuje Pavel své úvahy, které ho po několika letech zastihly.

Na podzim 2013 se přestěhoval do nového bytu a uvědomil si, že neví, jak jej má zařídit. Mezi desítkami obchodů s nábytkem na každém rohu, stovkami prodejců designových doplňků a tisícem řemeslníků se cítil ztracený. A nebyl sám.

„Tenhle trh je pro laika hodně nepřehledný. Ani po několika dnech intenzivního hledání si v tom nejde udělat příliš dobrý přehled. A kdo na to má dneska vůbec čas?“ směje se Pavel, který přišel záhy s netradičním řešením. „Napadlo mě, že bych mohl prostřednictvím internetu pomoci sobě i ostatním ve stejné situaci najít ověřeného bytového designéra či architekta, který by člověku poradil s vybavením bytu a s případnými stavebními úpravami.“

Myšlenkou byla nadšena i architektka Anna Borovská, která do projektu přinesla pohled odborníka. Cesta k oficiálnímu spuštění trvala ale více než tři čtvrtě roku, vedla řadou slepých uliček a vyžádala si i oběti v podobě několika probdělých nocí.

„Přestože jsme to mohli možná v některých fázích více uspíšit, čas, který jsme do toho nakonec investovali, se vyplatil. Podařilo se nám vytvořit kvalitní a zapamatovatelnou značku, která v lidech vyvolává pozitivní emoce,“ vysvětluje Pavel zrození značky Hezkey. „A v takovém případně vlastně vůbec nevadí, že nám někdo říká Hezký a jiný Hezkej. Funguje v podstatě oboje,“ usmívá se.

Služba nabízí řešení pro všechny, kteří si neví rady se zařízením bytu, kancelářských prostor nebo třeba i restaurace. Hezkey nabídne relevantní ověřené designéry a nezávaznou schůzku. Cena je známá dopředu, jelikož se odvíjí od rozlohy a počtu místností. Po sladění preferencí a vyjasnění požadavků začíná fáze čmárání, kreslení, navrhování i vizualizování. Komunikace probíhá operativně na osobních schůzkách či virtuálně, prostřednictvím webového rozhraní přístupného i klientům odevzdávají designéři práci, což zajišťuje rychlost, efektivitu a transparentnost celého procesu.

„Oproti původně zamýšlenému business plánu také umíme zajistit autorský dohled nad realizací či celkové projektové řízení zakázky,“ říká Pavel, jehož filosofie mu velí neustále zkoušet nové cesty. „Pořád se ale snažíme držet při zemi. Chceme dělat zajímavé a netradiční věci, ale neradi bychom se jednou stali přílišnými inovátory, kteří zůstanou svými zákazníky nepochopeni.“

„I když to může znít jako klišé, zisk není naším jediným cílem. Jako tým tvůrců Hezkey, designérů a partnerů děláme vše proto, abychom ten krásný okamžik zařizování nového bytu oprostili od všech negativních emocí jako je strach či obavy z neznámého. Žít hezky a líp jde totiž už mnohem snáz.“

Zpět na všechny příběhy