V pátek 15. ledna jsme spustili první běh nového akceleračního programu Impact Hub 100-Day Challenge. 8 vybraných projektů z Prahy, Brna a Ostravy díky němu našlo svého mentora a v následujících 100 dnech je čeká velká dávka inspirace, rad a učení, ale také setkání se zákazníky či aktivní prodej.

Mentorství a zaměření na prodej jsou pro úspěšnost začínajících projektů klíčové, jak vyplynulo z výsledků reportu připraveného ve spolupráci Startup Genome se Stanfordskou univerzitou:

  1. Startupy, které se zaměřují na prodej a získávání zákazníků, mají 6krát větší šanci na úspěch, než startupy, které řeší především samotný produkt.
  2. Startupy, které se učí a spolupracují se zkušeným mentorem, rostou 3,5krát rychleji než ty, které se do podnikání pustí samy, na vlastní pěst.

Na ústředním setkání tak usilovalo hned několik projektů o mentorství soukromého investora Roberta Tůmy, Anny Vondráčkové (LD Marketing & Communication Manager ve společnosti ABB a konzultantky se specializací Marketing & Business Development) nebo byznys konzultantů Jana Šimíka a Lukáše Cypry, kteří by jim spolu s Petrem Skondrojanisem (Cocuma), konzultantem Marcelem Lážou a Jiřím Chomátem mohli pomoci především co nejrychleji získat nové zákazníky.

100DC_foto3100DC_foto1100DC_foto2100DC_foto4

Výzvu přijaly projekty různého zaměření

Mezi projekty vybranými mentory jsou:

  • desková hra Finanční svoboda,
  • záchranné moduly pro naslouchátka Vendsy klipy,
  • pracovní portál pro 50+ Silver Jobs,
  • Facility Management systém Domesty,
  • agentura pro partnerské zážitky Chci Ti říct,
  • management systém pro jazykové školy Lampa,
  • Skryté příběhy – hravé příběhové trasy pro rodinné výlety,
  • Ripen, crowdfundingový portál pro osobní dárky.

Kromě mentorství mohou týmy, které za projekty stojí, využít v následujících 100 dnech také konzultace s experty nebo výhody od partnerů akceleračního programu včetně seznámení se s metodami vhodnými pro podnikání ve 21. století.

Nezbývá než týmům držet pěsti a těšit se na jejich úspěchy.