Média se šlehačkou

I po dvaceti letech v tvrdém komunikačním byznysu se David Brada probouzí každé ráno s optimismem a jistotou, že se mu povede vytvořit pro klienta originální digitální kampaň, funkční mediální mix nebo příběh značky, jenž se vryje zákazníkům pod kůži.

David Brada odešel v roce 2012 z pozice šéfa Attention!Media, aby mohl založit agenturu postavenou na principu neobvyklého propojení mediálního plánování a kreativního vývoje pod jednou střechou. Nově vzniklá firma Cream Prague našla svůj domov v pražském Impact Hubu, odkud se stala postupem času uznávaným hráčem na trhu s úspěšnými kampaněmi pro T-mobile, Subaru, Top 09 či J&T Bank.

Dnes z pozice kreativního ředitele vede již dvě vlastní agentury, s nimiž se nemá problém po téměř třech letech existence rovnat ani těm největším nadnárodním konkurentům.

Porevoluční prozření

Během studií na DAMU si David poměrně brzy uvědomil, že to nebudou právě divadelní prkna, která pro něj znamenají svět. Společně s partou známých využil nových příležitostí, které se začátkem 90. let naskytly, a podílel se na rozjezdu rádií Bonton a City. Později k tomu přibyla i Frekvence 1, kde také čtyři roky vysílal. “Moje tehdejší pracovní doba byla od pěti do devíti ráno. Zbytek dne jsem neměl co dělat. A tak jsem z nudy začal zkoušet reklamu,” směje se.

Psal se rok 1994, když se oficiálně stal v MARK BBDO textařem. Byl to osudový okamžik, za nímž následovalo více než deset let na pozici kreativního ředitele v šesti různých agenturách, nespočet ocenění, účastí na prestižních festivalech a prací pro významné značky – od Heinze přes KitKat až po Volkswagen nebo McDonald’s. Přestože to bylo velmi hektické období, vzpomíná na něj rád: “Kromě generování nápadů mě hodně bavily i komunikační strategie, mediální plánování a především new business.”

Z kreativity a médií umíchal šlehačku

Když začal mít pocit, že přešlapuje na místě, přišla nabídka na vedení kreativní mediálky Attention!Media, člena skupiny OMG. Místo Managing Directora neodmítl a další rok a půl se naplno věnoval svému nečekaně zhmotněnému snu. “Hodně jsem se toho naučil. Byla to skvělá škola, kdy jsem lépe pochopil, jak funguje mediální trh,” komentuje.

Díky neotřelému přístupu a inovativním myšlenkám provázela Davida pravidelná publicita. Jeho odchod z agentury po téměř dvou letech ohlásila oborová média v červnu 2012 spolu s informací o založení vlastní firmy Cream Prague, která přispěla k jejímu úspěšnému startu.

Na otázku, jakým způsobem vymýšlel její název, odpovídá pragmaticky: “Cream není jen obyčejná šlehačka na dortu, creme de la creme. Je to především spojení slov ‘creativity’ a ‘media’, což přesně vystihuje podstatu našeho vnímání efektivní komunikace. Klientům nabízíme to nejlepší z obou oblasti médií a kreativity.”

Síla je v lidech s otevřenou myslí

“V květnu 2012 jsme byli jen dva. A hledali jsme kancelář,” začíná David vyprávění o tom, jak objevil kouzlo coworkingového prostoru. “Hub mě nadchnul atmosférou i lidmi, kteří tam pracovali. I když tam tehdy chodilo pravidelně jen pár desítek členů, vznikala v prostoru neuvěřitelná setkání.”

David své rozhodnutí o zasídlení firmy v takovém prostředí vnímá i s odstupem času jako zcela zásadní. Během dvou let narostl počet zaměstnanců na 12, přičemž širší tým čítá více než 30 stálých mozků.

“Věřím, že největší síla je v lidech. Všichni jsou to profíci ve svém oboru. Jsem hrdý na to, že většina z nich je lepší než já a že s nimi mohu pracovat. Proto bych je nikdy nezavřel mezi čtyři stěny do suterénu někde na Vinohradech. Děláme byznys ze sdíleného prostoru, který nás nutí pořád přemýšlet v širším kontextu.”

“Hodně lidí v kreativním průmyslu se občas děsí, že se jednoho dne probudí a nic je nenapadne. Přitom existuje spousta jednoduchých řešení,” usmívá se David, který v Hubu navíc pravidelně navštěvuje inspirativní akce a prezentace různých projektů. “I když to s půlkou z nich třeba za pár měsíců dopadne špatně, je hrozně důležité vidět, jak to zkouší a věří ve svůj úspěch.”

Sny o digitálu

Cream Prague se od začátku profilovala jako agentura zajišťující kreativní crossmediální řešení. O rok později k ní přibyla i mladší sestra s názvem Dream Digital, která se specializuje na budování úspěšných značek v on-line prostředí. Navzdory opožděnému startu o ní ale David mluví jako o zcela rovnocenné, jejíž obrat má díky rostoucímu on-line trhu potenciál v budoucnu převýšit Cream Prague.

V současné době mají obě agentury stabilní portfolio klientů, mezi něž se řadí T-mobile, Subaru, Inter IKEA, J&T Banka, Tesco, Nestlé, Kasa.cz nebo Bayer. Jednou z nejzajímavějších zakázek však byla pro Bradu tvorba komunikační strategie Top 09.

“Politický marketing je úplně jiný způsob podání informace. Neprodává produkty, ale sliby, víru v budoucnost. Je to pro nás výzva i čest zároveň,” komentuje David, který pomáhal budovat nové straně Karla Schwarzenberga identitu. Stojí například za jejími úspěšnými kampaněmi Beru si Prahu na triko pro Zdeňka Tůmu, Nekašlete na Evropu a dalšími.

Zdroj: probyznysinfo.ihned.cz

Zpět na všechny příběhy