ZOOT jsou sousedé Impact Hub Praha, a tak se spolupráce navazovala poměrně snadno. S Marií Janeckou, koordinátorkou neziskové sekce DOBRO, jsme si povídaly o tom, co všechno sdílíme a jak se spolupráce vyvíjí.

ZOOT zná asi většina z nás jen jako obchodní společnost s oblečením a reklamou na radost. ZOOT toho ale dělá víc. Představíš nám iniciativu DOBRO, prosím? Jak vznikala a co je jejím cílem?

Iniciativa DOBRO. vznikla přibližně před dvěma lety na popud jednoho z majitelů ZOOTu Ládi Trpáka. Jejím cílem je podporovat a zviditelňovat neziskové organizace. Naše pomoc spočívá především v návrhu a výrobě triček, tašek, batůžků a podobných propagačních předmětů. Ty svým originálním grafickým ztvárněním upozorňují na oblast působení dané neziskovky. Neziskovce pak poskytujeme prostor na našem facebooku, v ZOOTím newsletteru a dalších kanálech, jako je třeba náš nový časopis ZOOT.

Výtěžek z prodeje DOBRO. oblečení jde na konkrétní DOBRO.u věc nebo projekt, kterému se daná neziskovka věnuje. Jako příklad můžeme uvést rozšíření Linky seniorů organizace Elpida o víkendový provoz. V minulosti jsme spolupracovali třeba s Člověkem v tísni, festivalem Mezipatra, Nadačním fondem pro předčasně narozené děti, projektem Auto*Mat, Zachraň jídlo, FOREWEAR či Tamjdem. Do budoucna máme v plánu své vlastní DOBRO. kolekce oblečení, navrhované mladými studenty grafického designu. Důležitým rozměrem DOBRa je také fakt, že oblečení, na které tiskneme, je v bio kvalitě, vyráběné za férových podmínek a náš podporovatel OP Tiger používá k tisku ekologické barvy. Rádi také spolupracujeme s chráněnými dílnami, takže některé tašky jsou šité v Čechách. Obecně rádi podporujeme lokální rozměr. Prostě se snažíme o DOBRO. každým coulem.

A teď ke spolupráci s HUBem – jak si pomáháme?

Letos jsme poprvé navázali spolupráci na poli Social Impact Award, kterou Hub organizuje a udělovali jsme jednomu z finalistů speciální cenu DOBRO. Ta spočívá v realizaci vlastní kolekce oblečení. Kromě toho jsme častými hosty v Hubích zasedačkách, protože v Hubu sídlí mnoho našich partnerů a parťáků DOBRa. Naše marketingová kouzelnice Pavlína Louženská bude poskytovat konzultace účastníkům pilotního běhu projektu 100 days challenge a další rozměry spolupráce usilovně rozvíjíme. Prozatím mohu prozradit, že členové a přátelé Hubů se mohou těšit třeba na narozeninový dárek v podobě slevy na ZOOT. Prozatím je Hub především jedinečným prostorem pro networking a domlouvání spolupráce napříč mnoha oblastmi. A to je DOBRé.

Více o celé iniciativě zjistíte na www.tojedobry.cz.