Celé léto tvrdě dřeli, aby ze svého nápadu, jak zlepšit svět, udělali životaschopný projekt. K dispozici měli zkušené mentory z PwC, odborné workshopy a individuální expertní konzultace.   Kam se posunuli, co dokázali a co se naučili, představili odborné porotě, která vybrala 3 vítěze. Ti získali 1500 eur na rozvoj svého projektu a letenky na globální summit Social Impact Award do Kyjeva. Letenku získal i vítěz veřejného hlasování. 

„Vidíme, že stále více mladých lidí má odvahu i schopnosti měnit svět k lepšímu. Chtějí své záměry realizovat udržitelným způsobem, který propojuje pozitivní dopad a podnikatelského ducha,”  říká Jakub Mareš z Nadace České spořitelny. „Všichni účastníci jsou součástí celosvětového trendu, kdy se podnikání nehodnotí pouze tradičně podle výnosu a rizika, ale také podle toho, jaký má dopad na přírodu a společnost. Držíme jim palce,“ dodává.

Tři a jeden vítěz

Agentura Seniorem s radostí vrací starým lidem důstojné místo ve společnosti, a to prostřednictvím cvičení, workshopů, dnů pro seniory a agentury, která nabízí seniorům férové přivýdělky. Za 4 roky existence nabrali přes 100 dobrovolníků, uspořádali 4000 hodin aktivizačních programů a pomohli 50 starým lidem přivydělat si na důstojné stáří. V neposlední řadě pravidelně pořádají spoustu zajímavých akcí, nejenom pro seniory. 

Repetebox je horkou novinkou mezi ekologickými obaly. Zaměřuje se na zboží z e-shopů a jak už napovídá název, lze ho používat pořád a pořád dokola. Repetebox totiž po použití nepatří do koše, ale zpátky do obchodu. V nabídce mají jeden typ s názvem „Měkkouš”, který se hodí spíše pro menší a měkčí zásilky a právě testují první typ krabice. Nehodlají však usnout na vavřínech. O  jejich obaly projevila zájem i Alza, která je v současné chvíli největším tuzemským e-shopem.

No F-ears mají vizi, ve které neslyšící lidé nemají žádné bariéry v komunikaci se slyšícími. Plánují vyvinout aplikaci, která bude v reálném čase přepisovat psaný text do mluvené řeči a naopak. V ní si potom neslyšící uživatel bude moct nastavit nejčastější fráze, které používá v různých situacích například u lékaře, v bance, restauraci nebo obchodě. Jedná se o jedinou službu, která umožňuje neslyšícímu domluvit se prakticky kdekoliv a kdykoliv, bez potřeby třetí osoby. V současné chvíli začínají jednat s několika velkými partnery.

Psichologie.cz vyhráli cenu veřejnosti. Se svým projektem pomáhají lidem a pejskům najít společnou řeč. Pomocí jejich kurzů se lze naučít se svým mazlíčkem vycházet, ať je to štěně nebo už starší hafan z útulku. Roztrhané boty hostů, nespokojení sousedé, agresivní chování vůči dětem nebo nezvladatelné vytí se tak dá hravě zvládnout. Narozdíl od podobných služeb se nesnaží vychovávat pejsky, nýbrž jejich páníčky. Účastníci jejich kurzů také automaticky získávají vstup do klubu Psichologů, kde mohou sdílet zkušenosti, radosti i strasti z výchovy svého miláčka. 

6 statečných

Finalisté, kteří sice nedosáhli na vítězství, ale i tak stojí za pozornost:

Projekt Ekobrko chce zabránit plastovému šílenství. Proto vyrábí brčka ze speciálních těstovin. Po použití můžete brčko lehce zkompostovat, či ještě lépe – sníst.

Phoenix Nest chce pomáhat mladým lidem najít takové životní směřování, které je bude naplňovat a bavit. Skrze sebereflexivní cvičení, koučovací rozhovory a interaktivnější seznámení s kariérními možnostmi jejich klienti objeví, jaké studium či práce je pro ně to pravé.

CrohCo – Nadační fond Crohnovy choroby a ulcerózní kolitidy pomáhá pacientům trpícím Crohnovou chorobou se s ní vyrovnat a tvoří komunitu, kde mohou tito lidé sdílet své starosti a zkušenosti s ostatními nemocnými. Mimo jiné také tvoří aplikaci IBD Fighter, která umožní proti této chorobě efektivněji bojovat.

Projekt Recept na vztahy je platforma pro inspiraci, produkty a nástroje, kterými lidé mohou zlepšit svá partnerská soužití. Fungující a naplňující vztahy mají totiž dopad na celou společnost, ale zdroje informací o nich jsou často rozdrobené a povrchní. A právě to řeší další z našich finalistů.

ReproBooktor je audiopřehrávač pro seniory se zrakovým postižením. Díky snadnému ovládání je možné si vybrat svou oblíbenou knížku, přeskočit na poslední kapitolu či zvyšovat hlasitost. Přístroj pomáhá seniorům, kteří už nemohou číst, obnovit jejich lásku ke knihám.

Umění Lidem chce znevýhodněným lidem představit umění jako formu terapie, sebepoznání, útěchy, sdílení, řemeslo a cestu k vlastní kreativitě. Vzniklá díla bude možné zakoupit na jejich e-shopu, čímž podpoříte i další organizace podobného typu


Včerejším vyhlášením skončil již 8. běh tohoto programu. Další ročník začne na jaře 2020 přípravnými workshopy. Pokud vás Social Impact Award zajímá, sledujte web programu. Více informací o možnostech rozvoje vašeho podnikání najdete na našem webu.