Prohrát bylo opravdu inspirující

Přestože je Lukáš Krčil jen chvíli po vysoké škole, působí jako silný leader a za dva roky dokázal z malého startupu vytvořit „brand experience agency“, která má mezinárodní úspěchy i revoluční ambice. Přesto skromně připisuje většinu zásluh samotným klientům a je přesvědčen, že toho zatím moc nedokázal. Posuďte sami.

Akční rozjezd

Digital Brain bylo logickým vyústěním zkušeností, které Lukáš s kolegy nasbírali již během studií.S Martinem Zdražilem a Honzou Valuštíkem jsme se potkali už v prváku a každý z nás pracoval pro poměrně velké firmy: Aukro, Allegro, New Yorker… Čtyři roky jsme sbírali zkušenosti a úplně se nám nelíbilo, jak to ve velkých firmách chodí. Pomalu inovovaly, nevěnovaly se tolik online možnostem a marketingová komunikace se málo měřila. Proto jsme před dvěma lety založili vlastní společnost, která spojuje kreativitu s analytikou,vysvětluje Lukáš, kterému hodně pomohlo i vítězství na reklamním festivalu Duhová kulička. Agentura Digital Brain vznikla na začátku roku 2014 a během 2 měsíců získala 20 klientů – bývalí šéfové kluků se najednou stali jejich zákazníky. Když se s narůstajícími zakázkami ukázalo, že má jen málokterá firma jasnou představu o vlastní značce, začali se kluci více zaměřovat také na branding a budování produktů i služeb. Spojovala je především touha něco dokázat, učit se a dávat. Stávalo se, že velké agentury nebyly pro klienty dost zajímavé, protože nedokázaly dodávat výsledky v digitálním světě. My jsme dokázali kombinovat i podlinkové aktivity, což byl v té době paradoxně také internet, dodává Lukáš. Branding označuje za buzzword, nicméně pozitivní emoce a zákaznická zkušenost spojená se značkou podle něj stále nabírá na důležitosti.

Průzkum spokojenosti

V týmu Digital Brain pracuje aktuálně 13 lidí. Růst je dobré, ale jen do určité míry. Někdy neodhadneš, kolik toho sneseš. Příliš rychlý růst může mít nešťastný vliv na kvalitu práce. My se ten růst naštěstí naučili řídit a snažíme se zpomalit, říká Lukáš rozvážně. Má ale radost, že už outsourcují pouze minimum věcí a pod jednou střechou mají odborníky takřka na vše, co je potřeba. Odráží se to také v hodnocení klientů – každý rok si dělá Digital Brain hloubková šetření zákaznické spokojenosti, což firmě pomáhá pochopit mnohem lépe, co jejich klienti chtějí. Například firmě CZC.cz Digital Brain pomohl s rebradingem a zasadil reálné zaměstnance eshopu do reklamy. To zvýšilo jejich motivaci a zároveň zájem zákazníků. I díky tomu je dnes CZC.cz dvojkou na trhu. Povědomí o značce vzrostlo dokonce o 25 % za jeden rok. Klienti Digital Brain navíc oceňují svěží nadšení a dobrou vůli, kterou Lukáš vnímá také u lidí v Impact Hubu. I to je prý motivovalo pomoci Impact Hubu s brandingem akceleračních programů. Byli jsme na podobné vlně a mě hrozně bavilo Hubí upřímné zapáleni pro věc. Stejně tak jsem rád za možnost spolupráce s jedním ze zakladatelů Hubu, Petrem Vítkem, který nás několikrát správně upozornil na zapomenutý detail nebo nás smysluplně vrátil do správného bodu. Petrovi navíc vděčím za spoustu dobrých rad při stavbě týmu, takže šlo o oboustranně výhodnou spolupráci, shrnuje Lukáš tuto kapitolu.

Mladí dravci v Cannes

Digital Brain se loni ocitl mezi TOP 5 agenturami na světě na prestižní soutěži Young Lions v Cannes, tedy na jedné ze zásadních marketingových událostí globálního formátu. Jen v národním kole porazili 32 konkurenčních týmů, přímo ve Francii pak prošli poměrně nekompromisním výběrem. Dostaneš zadání, 24 hodin na řešení a pak možnost prezentovat ho před naprosto hvězdnou porotou – my měli přijít na to, jak vybrat několik miliónů liber na charitativní projekt Malaria no more. Nevedli jsme si špatně, ale světový trh je někde úplně jinde – pochopil jsem, jak moc dobrý jednou můžu být a jak málo jsem zatím dokázal. Prohrát bylo opravdu inspirující, líčí Lukáš nadšeně. Přes tyto úspěchy naráží Digital Brain na spoustu překážek. Také proto, že až do nedávného rozšíření týmu byl Lukáš nejstarším členem – jenže je mu 25 let: Když přijdeš na meeting s firmou, která má obrat několik miliard ročně, a v zádech ti stojí kolegové, kteří jsou ještě o pár let mladší, není jednoduché začít komukoliv radit, jak zlepšit jeho podnikání. Stojí za námi ale silné reference a díky tomu, že značku vždycky tvoříme dohromady s týmem našeho klienta, dost často končí projekt nabídkou na další spolupráci.

Rotující CEO

V Digital Brain mají neotřelé postupy i uvnitř společnosti. Co dva roky se mění ředitel, protože firma potřebuje v každé fázi růstu jiný typ leadra. Od ledna ji vede právě Lukáš. Cítí, že má tým, o který se může opřít a zároveň se o něj chce postarat. Jednou měsíčně pořádají společně mikro konferenci Last Friday, kde se lidé navzájem inspirují a vzdělávají. Vždy přednáší někdo z agentury, nicméně Last Friday není určeno jen Brainům, ale komukoliv, kdo má chuť se potkat. Kapacita je omezena pouze velikostí kanceláře, kde se doteď vešlo 25 lidí – věřím ale, že 29. dubna zvládneme 35. Budeme mít totiž super řečníky, směje se Lukáš. Potkat ho můžete i mimo Prahu, například ve Zlíně, kde nyní dokončuje Univerzitu Tomáše Bati a občas přednáší. Pokud jej chcete pozvat na svou akci, stačí napsat na [email protected]. Možná vám osobně prozradí i více o chystaných změnách – Digital Brain chtějí vytvořit celý systém agentur spolu s investičním fondem pro pomoc startupům.

Zpět na všechny příběhy