Vydáváme unikátní metodiku scoutingu pro akcelerační programy

Jedním z cílů akceleračního programu Edison, věnovaného sociálním inovacím, bylo proklestit cestu dalším programům, které se chtějí podobné problematice věnovat. Z toho důvodu vytváříme balíček materiálů, které mají za cíl podporovat inkubační a akcelerační kapacity v českém ekosystému společensky prospěšného podnikání. Jako první vznikl evaluační plán a nyní vydáváme metodiku scoutingu projektů, která tu ještě nebyla. Slouží organizacím, které mají dostupné zdroje a rády by načerpaly know-how od skutečných expertů. 

Čerpáme z mnohaleté praxe

„Nic podobného v České republice doposud nevzniklo. Metodika vychází z mnohaleté praxe Impact Hubu v realizaci akceleračních programů a poskytuje praktické návody přenositelné i do jiných oblastí, kde je potřeba scouting. Proto je to ideální materiál nejen pro všechny organizátory akceleračních programů, ale především pro ty, kteří se specializují na podporu sociálních inovací,” říká Markéta Třešňáková, koordinátorka akceleračního programu Edison, a dodává: „V metodice se čtenáři dozví praktické postupy a tipy pro scouting, i  doporučení, jak si zorganizovat práci při přípravě akceleračního programu.”

Rok práce a chuť pomáhat

Tvorba metodiky trvala přibližně rok a podílelo se na ní 5 klíčových odborníků z Edisonu. Při její tvorbě bylo potřeba sesbírat zkušenosti také z minulých ročníků programů Impact First a Social Impact Award, které běží od roku 2012. Dokument vznikl mimo jiné proto, že nám skutečně záleží na tom, aby společensky prospěšné projekty dostávaly v České republice maximální podporu. Předpokladem je, že se projekty dozví o možnostech podpory a jsou s jejími poskytovateli efektivně propojovány. Posledním a neméně podstatným důvodem pro vznik metodiky je, že své mnohaleté zkušenosti z realizace nejrůznějších programů rádi sdílíme s ostatními.


Metodiku scoutingu si můžete stáhnout tady. Jako další vznikne metodika akcelerace, která shrne celý průběh programu.
Zajímá vás akcelerace spíše z osobního hlediska? Podnikáte nebo rozvíjíte nějaký nápad? Podívejte se co pro vás můžeme udělat.

Zpět na všechny příběhy